فروشگاه اینترنتی برسادیس

 

این نان فوکاچیا بدون ورز گوجه گیلاسی، تربچه هندوانه و رزماری یک نان پخته ساده و مسطح است که از بیرون ترد و در داخل مطبوع و لذیذ است. این نان عالی برای جفت کردن با سوپ، درست کردن ساندویچ یا لذت بردن به تنهایی است.

 

این نان فوکاچیا بدون ورز گوجه گیلاسی، تربچه هندوانه و رزماری یک نان پخته ساده و مسطح است که از بیرون ترد و در داخل مطبوع و لذیذ است. این نان عالی برای جفت کردن با سوپ، درست کردن ساندویچ یا لذت بردن به تنهایی است.

نان فوکاچیا را می توان با هر چیزی پوشاند: زیتون، پیاز کاراملی شده، سبزیجات، گوجه فرنگی خشک شده یا اسفناج. امروز دستور پخت نان فوکاچیا ساده ای را به اشتراک می گذارم که از بیرون ترد است و در داخل دهان شما آب می شود. من برای این دستور فقط از آرد نان استفاده کردم اما از آرد همه منظوره یا گندم کامل استفاده کنید. من نان فوکاچیا را با مواد مختلف درست کرده ام: پیاز قرمز، برش های تربچه هندوانه، سبزی خشک و تازه، گوجه فرنگی گیلاسی، زیتون سیاه و سبز و غیره. صادقانه می توانید روی نان را با هر چیزی تزیین کنید! برش های کدو سبز نیز عالی خواهد بود!

خمیر

خمیر همان روز: اگر می خواهید خمیر را همان روز درست کنید و بپزید، اجازه دهید خمیر به مدت ۵ تا ۸ ساعت در جای گرمی ور بیاید. اگر نان را همان روز درست کنم، همیشه دوست دارم حداقل ۶ ساعت، شاید بیشتر، دم بکشد. هر چه بیشتر اجازه دهید خمیر ور بیاید، هوای نان بیشتر و اسفنجی تر می شود.

خمیر یک شب: استفاده از خمیر به مدت ۹ تا ۱۴ ساعت در طول شب در یخچال روش ترجیحی من است، زیرا تخمیر کندتر است. این فرآیند بافت و طعم فوکاچیا بهتری را به همراه دارد. اگر یک شبه ور می‌کشم، دوست دارم خمیر را از شب قبل درست کنم و آن را در یخچال قرار دهم تا بین ۹ تا ۱۴ ساعت ور بیاید.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با مایلوکس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن مایللوکس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم ششدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز مایلوکس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن مایلوکس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی مایلوکس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

طرز تهیه فوکاچیا

زمان آماده سازی۱۰ دقایق
زمان پخت۴۰ دقایق
دوره: پیش غذا
کلمه کلیدی: نان
خدمات: ۸

عناصر

  • ۳ و ۳/۴ فنجان ها آرد نان
  • ۸-۱۰ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر به علاوه بیشتر برای چکاندن
  • ۳ قاشق چای خوری مخمر خشک فعال
  • ۱ قاشق چایخوری عسل یا شکر
  • ۲ فنجان ها آب گرم
  • ۱ قاشق چایخوری نمک به علاوه بیشتر برای رویه من از نمک پولکی استفاده کردم
  • ۵ حبه های سیر ورقه شده اختیاری: می‌توانید روی نان را با هر چیزی که دوست دارید بپوشانید
  • پیاز قرمز خلال شده
  • ۲ رزماری تازه می ریزد

دستورالعمل ها

  • در یک کاسه بزرگ، ۱/۳ فنجان آب گرم، عسل و مخمر بریزید. ۵ دقیقه صبر کنید تا مخلوط کف کند. این مرحله برای بررسی زنده بودن مخمر اختیاری است.
  • سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، آب باقیمانده، نمک را اضافه کرده و با قاشق چوبی مخلوط کنید. آرد را اضافه کنید و با قاشق چوبی مخلوط کنید.
  • خمیر را هم بزنید تا به شکل یک توپ نیمه صاف در بیاید. خمیر چسبناک خواهد بود پس نگران نباشید. بسته به مارک و نوع آرد، باید ۳-۴ قاشق غذاخوری آب یا آرد اضافه کنید. توجه: شما به دنبال خمیر نیمه چسبنده ای هستید که بتوانید آن را به شکل گلوله خمیر درآورید.
  • اولین خیز –

    همان روز: یک کاسه بزرگ را با روغن زیتون آغشته کنید، خمیر را بگذارید و با یک بشقاب بزرگ یا حوله چای بپوشانید و حداقل ۵ تا ۶ ساعت در جای گرم قرار دهید.

    یک شبه: ۹ تا ۱۴ ساعت یک شب در یخچال به دلیل تخمیر کندتر، بهتر است. این فرآیند بافت و طعم فوکاچیا بهتری را به همراه دارد. من دوست دارم خمیر را از شب قبل درست کنم و آن را در یخچال قرار دهم تا بین ۹ تا ۱۴ ساعت ور بیاید.

  • ظهور دوم –

    یک قالب مستطیلی یا گرد بزرگ را با ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون بپوشانید (بسته به اندازه تابه شاید بیشتر باشد. با روغن زیتون سخاوتمندانه رفتار کنید) و خمیر را کمی پخش کنید. سعی نکنید خمیر را به تمام گوشه های تابه پهن کنید. خمیر را کمی پهن می کنم و در تابه را می پوشانم و در جای گرمی قرار می دهم تا دوباره حدود ۲ ساعت ور بیاید. خمیر بلند می شود و پخش می شود.

    *اگر خمیر خود را یک شبه در یخچال قرار دهید تا ور بیاید، هنگام پهن کردن خمیر برای دومین بار در تابه، خمیر سرد می‌شود. اگر برای پخش کردن خمیر مشکل دارید، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کند تا گلوتن شل شود و سپس برگردید و دوباره آن را پخش کنید.

  • پس از حدود ۲ ساعت، با استفاده از انگشتان خود، انگشتان خود را در سراسر خمیر حک کنید تا فرورفتگی ایجاد شود. روی خمیر را با هر نوع چاشنی پر کنید – سیر، پیاز قرمز، رزماری و غیره. قبل و بعد از پختن نان، حتماً مقداری روغن زیتون و نمک دریایی بریزید.
  • فر را با دمای ۴۵۰ فارنهایت گرم کنید
  • قالب را به مدت ۳۵-۴۵ دقیقه یا تا زمانی که لبه ها و روی آن طلایی شود، در طبقه وسط فر قرار دهید.
  • قبل از برش نان اجازه دهید کاملا خنک شود. از نان فوکاچیا با سوپ یا به تنهایی لذت ببرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من